Comunicat Oficial de la Junta Comarcal Fallera Horta Sud

• Front a la passivitat dels responsables polítics

La Junta Comarcal Fallera de l’Horta Sud vol manifestar la seua preocupació davant la falta d’empatia i passivitat que estan mostrant els responsables polítics autonòmics amb el col·lectiu faller de tota la Comunitat Valenciana.

D’aquesta manera també es vol donar el suport i màxim recolzament als companys que, des de la Mesa de Seguiment de les Falles, han estat treballant durant els últims mesos per a aconseguir celebrar unes Falles segures a partir del mes de setembre, així com reactivar els Casals fallers per a poder donar continuïtat a la nostra Festa.

Ser Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat també implica ser responsable i salvaguardar eixe llegat de tradició, festa i cultura per a que les generacions futures puguen gaudir-lo igual que ho hem fet nosaltres. Una responsabilitat que recau en les administracions públiques que han de contribuir el màxim possible en eixe objectiu.

Però per a que això siga possible és necessari dotar a les pròpies entitats falleres d’instruments per a que eixe desig en traduisca en realitat. La reobertura dels Casals és necessària per a que les Falles puguen desescalar de cara a eixa normalitat que permeta, a aquelles poblacions que han decidit plantar monuments en el segon semestre, poder organitzar-se i que, per a aquelles que han decidit traslladar els festejos al 2022, comencen a vore la llum al final del túnel per a que també el seu desig siga possible.

A l’Horta Sud, com a la resta de Falles de la Comunitat Valenciana, també ens ha colpejat molt durament la pandèmia, amb baixes de fallers en els censos, amb reajustaments econòmics importants i amb molts inconvenients que d’allargar- se més esta situació pot comportar al tancament de Casals, més pèrdua de fallers i a la mort d’una Festa per inanició.

D’aquesta manera instem al Govern de la Generalitat Valenciana a complir amb allò pactat amb la Mesa de Seguiment, permetent reobrir els Casals fallers, produint-se eixa desescalada i reactivant-se un col·lectiu necessari per a la cultura i economia de la Comunitat Valenciana.