Fuset lamenta que Catalá ignore a les clotxineres i continue utilitzant les falleres “per a les fotos que li interessen”.
El regidor de Compromís per València, Pere Fuset, denuncia que hui la reunió de les candidates a Fallera Major de València siga “l’excusa del govern de Catalá per a continuar promocionant creuers, sense que s’aporte un euro a les Falles i sense que s’haja mostrat el més mínim interés per les clotxineres valencianes destrossades per un buc de l’empresa”
El regidor valencianista ha denunciat esta situació coincidint amb l’inici de les proves de les candidates a Falleres Majors de València, que de nou té lloc a les instal·lacions de la naviliera amb la qual la Junta Central Fallera manté la seua col·laboració publicitària gratuïta, a pesar de l’accident que fa perillar la producció de clòtxina valenciana.
El passat mes de juliol, un buc del grup empresarial al qual pertany la naviliera va impactar contra les instal·lacions de cultiu de clòtxina del port de València, destrossant completament una batea i provocant greus danys en una altra. La batea Polit era, a més, l’última batea tradicional de tres pals que continuava activa al port de València. Els danys, valorats en centenars de milers d’euros, posen en risc també la pròxima campanya de producció i afecten directament les famílies que viuen d’esta activitat tradicional valenciana.
Per a Fuset, la imatge d’este divendres és especialment significativa: “Mentre Catalá dona màxima visibilitat a la naviliera, les famílies que viuen de la clòtxina valenciana continuen esperant que l’Ajuntament estiga al seu costat després dels greus danys patits”.
El regidor recorda que la col·laboració de la Junta Central Fallera amb la naviliera no suposa ni un sol euro d’ingrés per a la festa motiu pel qual es va descartar legalment com a patrocini. El conveni estableix la promoció publicitària de la naviliera en les Falles a canvi d’organitzar un viatge a les Illes Balears per a les candidates i altres convidats de Junta Central Fallera. Així la marca naviliera està present en la majoria d’actes oficials de la festa, inclòs el mateix cartell oficial de les Falles.
El regidor valencianista lamenta que “després de permetre les mofes televisives en torn a unes polèmiques fotos sense ni tan sols eixir a defensar la seua dignitat, ara el govern de Catalá utilitza les falleres per a fer publicitat gratis de la naviliera implicada en els destrosses de les clotxineres”, ha lamentat Fuset.
Compromís ja va reclamar el passat mes d’agost a Catalá que cancel·lara el creuer faller que tindrà lloc la pròxima setmana i que mostrara públicament la seua solidaritat amb les clotxineres afectades a les què el Port reclama a més a més que es facen càrrec de la retirada de les batees destrossades.
Ara Fuset denuncia que Catalá no només no haja cancel·lat el creuer, sinò que tornarà a utilitzar a les representants de la festa com a reclam comercial de la naviliera sense reunir-se amb les clotxineres afectades.
“Les falleres no són un reclam publicitari i les Falles no poden convertir-se en l’aparador gratuït de cap empresa privada mentre les famílies que mantenen viva una tradició valenciana com la clòtxina continuen esperant solidaritat i solucions”, ha conclòs.
Per a Fuset, és incomprensible que en este context el govern de PP i Vox “promocione viatges turístics a les Balears a canvi d’un creuer, quan les falleres podrien viure la seua convivència gratis en tants paratges valencians com per exemple l’Albufera i el Casal de l’Esplai al Parc Natural, que enguany ha patit l’incendi més agressiu en 40 anys”.
“A última hora el regidor Ballester ens ha donat accés a una trista sorpresa. El govern de Catalá, lluny de cancel·lar per solidaritat la promoció de la naviliera implicada en la destrossa de les batees de les clotxineres, té encara la poca vergonya d’ampliar eixa promoció i, per a això, utilitzarà també la imatge de les candidates a Fallera Major Infantil. Xiquetes que fins ara s’havien quedat fora d’esta explotació purament comercial de la seua imatge i que ara també serviran per a promocionar esta naviliera amb una activitat pròpia. Una situació encara més greu per la qual demanarem explicacions”.
Text: Compromís per València
De festa en festa 2.0 no corregix els escrits que rep. Este portal no es fa responsable de les opinions dels seus col·laboradors. La reproducció d’este text és literal; fidel a les paraules, redacció, ortografia i sentit de l’autor/és.
De festa en festa 2.0 no corrige les escritos que recibe. Este portal no se hace responsable de las opiniones de sus colaboradores. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
