• Les 22 comissions falleres van dir que no a la duplicitat de càrrecs per majoria

L’Assemblea General Ordinària de la Federació de Falles de Gandia es va viure en la jornada d’ahir amb diferents punts sobre la taula. En ella es va aprovar les seccions de les diferents comissions per al 2025.

Unes seccions que en la definitiva llista queden igual que les falles passades a pesar que la comissió Sagrada Família Corea sol·licitara baixar a Primera, però que pel sistema de punt que es va aprovar fa uns anys determina que en secció Especial ha d’haver-hi obligatòriament mínim quatre falles i per puntuació li tocava mantindres en aquesta categoria.

SECCIONS FALLES GANDIA 2025
ESPECIAL
FALLA PLAÇA PRADO
FALLA VILANOVA
FALLA MÀRTIRS
FALLA SAGRADA FAMILIA COREA 
 
PRIMERA 
FALLA GRAU
FALLA PLAÇA MERCAT 
FALLA ROÍS DE CORELLA 
FALLA PLAÇA EL·LÍPTICA
FALLA CARRER MAJOR I PASSEIG
 
SEGONA 
FALLA PLAÇA SANT JOSEP RAVAL
FALLA SANT NICOLAU MOSQUIT
FALLA BENIOPA
FALLA PASSEIG LLUIS BELDA
 
TERCERA
FALLA BARRI CRIST REI
FALLA PARC ALQUERIA NOVA
FALLA L´ALQUERIETA I MUSEU FALLER
FALLA MARQUÉS DE CAMPO – PERÚ
FALLA REPÚBLICA ARGENTINA 
 
QUARTA
FALLA PLAÇA EXÈRCIT ESPANYOL JARDINET
FALLA BARRI BENIPEIXCAR
FALLA SERPIS
FALLA BENIRREDRÀ
Font: Federació de Falles de Gandia 


A més d’això també va haver-hi una sol·licitud per part de la Falla Marqués de Camp Perú d’una duplicitat de càrrec en la Reina de la Falla Infantil, qüestió que no va ser aprovada pels assistents per 10 vots en contra, 8 a favor i 4 abstencions, així doncs es manté la individualitat del càrrec.

També es va informar sobre la dació de comptes de l’últim exercici sent aquesta aprovada per unanimitat, així com l’obertura del termini fins a final de mes perquè les diferents comissions que ho desitgen es presenten a la Mostra de Teatre Ligorio Ferrer.

Finalment el president de la Federació de Falles, Francisco Martínez, va voler realitzar un informe de presidència en el qual se li atorga un any d’excedència de La Junta a Ariadna Apio perquè puga gaudir de ser la Fallera Major de Gandia i, una vegada passat aquest termini, poder tornar a formar part de la FDF.