Este municipi de la Ribera Alta celebra les Falles 2025 una setmana després. Turís no és l´únic municipi que celebra les Falles després del 19 de març.
A continuació vos mostrem la programació oficial que tindran lloc del 27 al 30 de març.
Programa Falles 2025
Actes previs a les Falles
DIVENDRES, 28 DE FEBRER
21.30 h Sopar de gala
DIUMENGE, 2 DE MARÇ
13.00 h Besamans a la Mare de Déu en l’Ermita
20.00 h Crida fallera des del balcó de l’Ajuntament i després xocolatà
DIUMENGE, 9 DE MARÇ
18.30 h Inauguració de l’Exposició del Ninot al Teatre Ideal. A continuació concert faller oferit per la Societat Musical Turisense.
DIUMENGE, 23 DE MARÇ
A les 12.30 h Baixà desde l’ermita de la imatge de la patrona de Turís, Mare de Déu dels Dolors Gloriosos, amb motiu del 75 aniversari de la seua coronació. Una vegada en la plaça presidirà les dansades i es quedarà al temple parroquial per a presidir l’ofrena fallera.
A les 13.00 h començaran les tradicionals dansades a la Plaça Vicent Ribes a càrrec del Grup de Danses Turís i els màxims representants de les cinc comissions junt a la Regina de les Festes i la seua Cort d’Honor.
Actes de la Setmana Fallera
DIJOUS, 27 DE MARÇ
Durant tota la vesprada, parcs infantils en totes les demarcacions per als xiquets i xiquetes.
A les 22.00 h, sopar de la plantà. Als cinc casals sopars de germanor.
Les falles de Turis presenten els esbossos de les Falles 2025
A les 23.30 h, a l’Ajuntament de Turís es cantaran les primeres albades, i a continuació, es farà un recorregut per tots els casals per oferir estos cants a les falleres majors de les comissions, amb l’ordre següent: L’Antiga Fontanella, Els Barris, Placeta del Marqués, Avda. Corts Valencianes i Plaça del Mercat. Esta nit als casals ja es poden tastar els primers bunyols acompanyats de vi dolç Canyamar o mistela.
DIVENDRES, 28 DE MARÇ
A les 12.00 h cercaviles pels carrers del nostre poble.
A les 13.00 h encontre i recepció a l’Ajuntament de les cinc comissions. A continuació s’interpretarà el pasdoble “El fallero” a càrrec de les bandes de música.
A les 13.30 h la Falla Plaça del Mercat dispararà una minimascletà en la Pl. Vicent Ribes.
A les 14.00 h traca “rebosà” de Placeta del Marqués que anirà des dels quatre cantons fins la placeta.
A les 18.00 h, cercaviles pels carrers del nostre poble amb especial atenció als infantils de les comissions, que aniran tots disfressats.
A les 23.30 h Parada Mora a càrrec de la falla Placeta del Marqués.
A les 00.00 h Correfoc a càrrec de la falla Els Barris.
A partir de les 00.00 h, revetles a totes les demarcacions i degustació de bunyols i vi dolç de Canyamar o mistela.
DISSABTE, 29 DE MARÇ
A les 12.00 h cercaviles pels carrers del nostre poble.
A les 13.00 h Entrada de Bandes a càrrec de la falla Els Barris per l’Avda. Blasco Ibáñez.
A les 14.00 h mascletà de la Falla Placeta del Marqués en la seua demarcació.
A les 18.30 h, ofrena de flors a la Mare de Déu, amb la participació de diferents juntes locals d’altres poblacions i les seues respectives falleres majors, comissions convidades de tota la província així com la nostra Reina de les Festes, Natalia Soler Morcillo i la seua cort.
A continuació, les falleres majors de les nostres comissions oferiran els seus rams a l’interior del temple parroquial de la Nativitat de la Nostra Senyora. Esta celebració serà de caràcter obert i podrà assistir tot el món. Per primera vegada, i de manera extraordinària, amb motiu del 75 Aniversari de la seua coronació, l’acte estarà presidit per la imatge de la patrona de Turís, Mare de Déu dels Dolors Goriosos.
A partir de les 00.00 h, revetles a totes les demarcacions i degustació de bunyols i vi dolç de Canyamar. També a les 23.59 h gran nit del foc de la falla Els Barris a la zona del centre de salut, carrer José Vicente Herrera.
DIUMENGE, 30 DE MARÇ
A les 12.00 h cercaviles per recollir a les falleres majors.
A les 12.30 h tindrà lloc la celebració de la missa en honor a Sant Josep, amb l’assistència de les cinc comissions falleres del nostre poble.
Horaris mascletaes:
14.00 h Falla L’Antiga Fontanella al carrer Tarongers (junt a la carpa).
14.30 h Falla Els Barris, en l’avinguda Blasco Ibáñez.
A les 19.30 h Cavalcada del Foc a càrrec de la falla Plaça del Mercat que finalitzarà amb un espectacle pirodigital a la Plaça Vicent Ribes.
A partir de les 20.30 h, les comissions falleres aniran cremant les seues falletes infantils.
Cremà de les falles
23.00 h L’Antiga Fontanella.
23.30 h Els Barris.
00.00 h Placeta del Marqués.
00.30 h Avda. Corts Valencianes.
01.00 h Plaça del Mercat.