Lo Rat Penat celebra una emotiva missa en honor a la Mare de Déu dels Desamparats

En la vesprada de hui, Lo Rat Penat ha celebrat en la Real Basílica de la Mare de Deu dels Desamparats la tradicional missa en honor a la Patrona de Valéncia, en un emotiu acte carregat de fervor, tradició i valenciania.

La cerimònia ha contat en una àmplia representació de la Junta de Govern de l’entitat, encapçalada pel seu president, Josep Vicent Navarro Raga, acompanyat per numerosos directius, socis i simpatisants. També ha assistit la Regina dels Jocs Florals de la Ciutat i Regne de Valéncia, Maria Garcia Vallcanera, qui ha volgut mostrar la seua devoció a la Verge en est acte tan significatiu.

Durant la celebració ha estat present en l’altar l’històrica Real Senyera de l’entitat valencianista i s’ha posat de manifest el paper clau de Lo Rat Penat com a entitat impulsora de la proclamació oficial de la Mare de Deu dels Desamparats com a Patrona de Valéncia en l’any 1885, fita històrica que va consolidar encara més el fervor del poble valencià cap a la seua Mare.

La Real Basílica s’ha omplit de fidels que han acompanyat en solemnitat i emoció este solemne acte, que dona inici a una fi de semana plena d’activitats organisades per Lo Rat Penat per a honrar a la Mare de Deu, incloent la seua participació en la processó general del dumenge i el Concurs de Declamació Infantil en llengua valenciana el dissabte.

Lo Rat Penat, fidel a la seua missió de preservar i difondre les tradicions valencianes, renova en est acte el seu compromís en la cultura, la llengua i l’identitat del poble valencià, a l’hora que rendix homenage a la figura més volguda pels valencians: la Mare de Deu dels Desamparats.

Deja una respuesta