- El Festival d’òpera Open-Air CullerArts arranca aquest divendres 15 d’agost amb l’òpera “Aida” de Verdi.
- El dia 17 serà el torn de la Gala Lírica i el 19 de la sarsuela “La Leyenda del Beso” de R. Soutullo i J. Vert
Cullera ja està preparada per a acollir el Festival d’Òpera Open-Air CulleArts. Per quart any consecutiu, les nits d’estiu de Cullera s’ompliran de música amb la celebració del Festival d’Òpera, una cita ja consolidada que converteix els Jardins del Mercat en l’escenari perfecte per a gaudir de grans obres líriques baix les estreles.
El Festival arranca aquest divendres, 15 d’agost amb una de les grans obres de la història de l’òpera: «Aida» de Giuseppe Verdi, en versió concert. Una peça monumental estrenada en 1871. Ambientada en l’antic Egipte, narra el tràgic triangle amorós entre l’esclava etíop Aida, el guerrer Radamés i la princesa Amneris. El seu impacte en el seu temps va ser revolucionari per la seua riquesa orquestral, els seus cors imponents i la seua càrrega emocional, i hui continua sent una de les òperes més representades a tot el món.
La segona nit, el diumenge, 17 d’agost, serà el torn de la gran Gala Lírica, en la qual el públic assistent podrà gaudir d’una cuidada selecció de fragments d’òperes escrites per Wolfgang Amadeus Mozart i Gaetano Donizetti; així com algunes de les peces més significatives de sarsueles com a Doña Francisquita o La Revoltosa.
El Festival es tancarà el dimarts, 19 d’agost, amb un homenatge a la música escènica espanyola per excel·lència: la sarsuela. En aquesta ocasió, s’interpretarà en versió concert «La Leyenda del Beso» de R. Soutullo i J. Vert, que combina lirisme i passió amb melodies inoblidables.
La programació d’aquesta edició destaca per la seua qualitat artística sota la direcció artística i musical del mestre Cristóbal Soler, acompanyat pel director de Cor, Luis Garrido i el director d’Escena, Diego Carvajal, i la participació de l’Orquestra Simfònica i Cor CullerArts.
“El Festival d’Òpera ja no és només una cita cultural, és una senya d’identitat del nostre municipi”, ha assegurat l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor, “cada any reunim més públic, més talent i més emoció, i ho fem amb un propòsit molt clar: que l’òpera i la sarsuela siguen patrimoni de tots”.
Per part seua, el regidor delegat d’Activitats Musicals, Juan Carlos Alandete, ha fet una crida convidant a tots els veïns i visitants a “participar en aquesta experiència i deixar-se sorprendre per aquest espectacle únic que durant tres jornades omplirà de la millor música lírica les nits estivals”.
Tots els espectacles començaran a les 22.30 hores. Les entrades poden adquirir-se a la Casa de la Cultura, en taquilla o en la web agendacullera.com