Lo Rat Penat demana que les Corts Valencianes declaren al president de Catalunya persona «non grata»

Davant les recents declaracions del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, en les que s’ha permés incloure als escritors valencians Ausias March i Joanot Martorell com a part de la “riquea cultural del català”, Lo Rat Penat manifesta el seu més ferm rebuig i condena.

Considerem dites afirmacions com un insult a la cultura valenciana, a la nostra història i a la dignitat del poble valencià, que veu novament cóm el catalanisme polític s’intenta apropiar dels nostres referents lliteraris per a justificar una suposta unitat cultural, llingüística i inclús política que mai ha existit.

El valencià és una llengua en identitat pròpia, reconeguda estatutàriament, en sigles de tradició i en un llegat lliterari que pertany exclusivament al Regne de Valéncia i al seu poble. Cap autoritat política catalana té llegitimitat per a manipular la nostra herència ni per a englobar-la en un marc alié a la realitat històrica i cultural valenciana.

Per tot això, Lo Rat Penat solicita a les Corts Valencianes que declaren a Salvador Illa persona ‘non grata’ en la Comunitat Valenciana, eixint en defensa de la nostra llengua, la nostra identitat i del respecte que mereix el nostre poble front als constants intents d’apropiació cultural procedents del catalanisme polític.

Josep Vicent Navarro Raga, president de Lo Rat Penat, ha declarat: «Catalanistes, deixeu ya d’apropiar-vos i furtar-nos el nostre patrimoni cultural. Illa, eres un llamentable i patètic expoliador. Pancatalanistes, lleveu les vostres brutes mans de lo que ha segut, és i serà dels valencians. Deixeu de fer el ridícul i de convertir a Catalunya en l’esperpent i la vergonya dels valencians i de tota Espanya.

Exigim que el nostre govern i les nostres institucions deixen les seues acomodades i covarts posicions i defenguen d’una volta per totes als valencians del neofascisme pancatalaniste».

Deja una respuesta