L’encesa de llums i la Fira de Comerç de Nadal marcaran l’inici d’una programació amb més de mig centenar de propostes, com a actuacions, contacontes, concerts corals, tallers creatius, monòlegs, audicions, deliciosos ‘showcookings’, propostes circenses i teatrals que ompliran la Casa de la Cultura i altres espais municipals.
L’Ajuntament d’Almassora ha presentat la programació especial de Nadal, un calendari replet de propostes pensades per a totes les edats i que s’estendrà des de principis d’este mes de desembre fins al Dia de Reis. Més de mig centenar d’activitats per a viure estes dates tan assenyalades a Almassora.
L’alcaldessa, Maria Tormo, acompanyada pels regidors de les diferents àrees implicades, ha destacat que es tracta d’“una de les programacions més completes dels últims anys, dissenyada per a gaudir en família, fomentar la participació ciutadana i fer costat al comerç i a les associacions del municipi”. A més de les diferents regidories de Comerç, Esport, Sostenibilitat, Cultura i Joventut, han participat activament en l’organització de l’agenda la Junta Local de Festes, el Museu del Joguet, el Grup Scout Tramuntana i Lluïsos Almassora.
Fira de Comerç de Nadal
L’inici oficial de Nadal tindrà lloc este divendres, 5 de desembre, amb l’encesa de l’enllumenat especial, seguit de la inauguració de la Fira de Comerç de Nadal, amb una dotzena d’expositors, tallers, espectacles i activitats familiars. La fira tornarà a convertir-se en un dels espais més concorreguts per a fer compres nadalenques i fer valdre el comerç local. Tota la informació d’este certamen pot consultar-se en el següent enllaç: https://www.almassora.es/ca/articulos/fira-nadal-almassora
També el divendres 5 obriran les portes el fotoreclam nadalenc en la plaça Espanya i el pesebre de Playmobil, situat en la planta baixa de l’Ajuntament.

El diumenge 7, en la plaça Pere Cornell, se celebrarà la Fira d’Adopció d’Animals abandonats amb tallers infantils, desfilada d’animals i xarrades.
Una programació pensada per als més xicotets
El programa inclou actuacions, concerts corals, tallers creatius, monòlegs, audicions, deliciosos showcookings en el mercat municipal, propostes audiovisuals, circenses i teatrals que ompliran la Casa de la Cultura i altres espais municipals, tant del nucli urbà com de la platja. Sens dubte, els més xicotets seran protagonistes amb tallers creatius i manualitats nadalenques, espectacles i contacontes.
Una de les cites més esperades és l’obertura de la Casa dels Reis Mags, en l’Espai Mercat, que tindrà lloc el dilluns 15 de desembre. Estarà oberta fins al 10 de gener durant els matins.
També hi haurà activitats esportives organitzades pel SEM, visites de Papà Noel i recollida de cartes. I com no podia ser d’una altra manera, Almassora rebrà l’esperada visita dels carters reals.
El tradicional pesebre vivent dels Lluïsos serà el dissabte 20 i la Llum de la Pau de Betlem del Grup Scout Tramuntana serà el diumenge 21.
La Sant Silvestre, el divendres 26, i Nadal al Carrer, del 27 al 30 de desembre, són dues cites ja imprescindibles dins de l’agenda nadalenca.
L’Ajuntament també ha organitzat activitats solidàries en col·laboració amb associacions locals, així com concursos, exposicions, jornades obertes i programació especial per a majors.
El tancament de la programació arribarà amb la gran Cavalcada de Reis, un dels actes més esperats per les famílies, que omplirà els carrers de màgia, música i caramels en la vesprada del 5 de gener.
Maria Tormo: “Unes festes plenes d’il·lusió”
L’alcaldessa, Maria Tormo, ha assenyalat que Nadal és “una oportunitat per a trobar-nos com a poble, per a compartir, gaudir i fer costat al comerç i a les nostres associacions. Hem preparat una programació pensada perquè cap veí es quede sense el seu pla nadalenc”. Així mateix, Tormo ha agraït “el treball coordinat de totes les àrees municipals, associacions culturals, esportives i comerços que fan possible que Almassora visca unes festes plenes d’il·lusió i convivència”.
“Desitgem que esta programació nadalenca siga un punt de trobada per a totes les famílies d’Almassora, una oportunitat per a celebrar el que som i per a mirar al futur amb il·lusió”, ha conclòs Tormo.