L’Escola d’Art i Superior de Disseny de València acollirà una vetlada entorn de la difusió de la ceràmica i la seua relació amb la innovació i el disseny
Dijous que ve, 23 d’abril, des de les 18 hores, la seu de Velluters de l’Escola d’Art i Superior de Disseny (EASD) de València rebrà la nova edició (la 42a) de PechaKucha Night València. Aquesta nova edició de PechaKucha Night, realitzada en col·laboració amb la Biennal Internacional de Ceràmica Manises, el seu Museu de Ceràmica, l’Ajuntament de Manises i EASD València, estarà centrada en la relació entre ceràmica, disseny i innovació.
Segons el regidor de Promoció de la Ceràmica i Museus de l’Ajuntament de Manises, Xavier Morant “la nova edició de la Biennal convertirà la ciutat de Manises en un punt de trobada per a l’art, el disseny i la reflexió entorn de la ceràmica contemporània, a través de conferències, taules redones, exposicions, projeccions i visites guiades”. “Aquesta trobada concretament serveix com a acte d’obertura d’aquesta edició i reunirà, entre abril i juliol, a figures clau de l’art i el disseny, al costat de nous talents, en un recorregut que connecta tradició, indústria i experimentació ceràmica”, ha afegit el regidor.
L’edició 42 de PechaKucha Night s’iniciarà el dijous 23 d’abril a les 18 hores amb la taula redona “Patrimoni gràfic ceràmic”, que comptarà amb la participació dels dissenyadors Juan Nava i Juan Salvador i el restaurador Duccio Sanesi. La trobada es completarà amb la presentació de nou projectes entorn de la ceràmica en format PechaKucha Night.
En aquesta ocasió, els participants seran Ximo Roca (dissenyador), Xavier Monsalvatje (ceramista i autor del cartell oficial de PechaKucha Night 42), Xavier Claur (ceramista), Carla Alcalá (investigadora ceràmica en la UPV), Fina Alarcón (Màster en artesania, disseny i producció sostenible EASD/EASC), Cristina Fabuel (ITC), Eugenia Boscà (ceramista), Ana Illueca i Melissa Inga (Projecte Chulucanas, el Perú) i Alicia González (directora de Comunicació en Lladró).
La vetlada finalitzarà amb un networking en el hall de EASD València amb la col·laboració de Cervesa Túria i la música del DJ Álex Serrano. L’entrada és lliure i gratuïta fins a completar l’aforament.
Aquesta iniciativa, nascuda a Tòquio com a esdeveniment de promoció i difusió del disseny i la cultura visual, se celebra hui dia en més de mil ciutats a escala global. A Espanya, València és l’única ciutat on PechaKucha Night se celebra de manera regular des de fa més de 15 anys, de la mà de Paco Ballester, periodista, i Tomás Gorria, dissenyador, responsables tots dos de la revista digital Disseny Comunitat Valenciana.
Una característica única de PechaKucha Night és el seu format, comú a totes les edicions i ciutats. Cada participant disposa de 20 imatges, amb una duració de 20 segons per imatge, per a narrar un projecte o filosofia de treball. El bucle d’imatges no es deté, per la qual cosa es tracta d’un format molt dinàmic i atractiu per al públic.
