Roberto Bosquet, conegut com a Chef Bosquet, serà el pregoner de les festes patronals de la Mare de Déu de Gràcia 2026 de Vila-real. El lliurament de la clau de la festa i el pregó se celebrarà el divendres 4 de setembre, al migdia, des del balcó de la Fundació Caixa Rural Vila-real, i donarà inici oficial a les celebracions, que s’allargaran fins al diumenge 13 de setembre.
L’Ajuntament reconeix així la trajectòria d’un vila-realenc que ha convertit la seua passió per la cuina saludable en una professió amb una gran projecció i que manté, al mateix temps, un fort vincle amb la seua ciutat. Chef Bosquet compta amb prop de 3 milions de seguidors a Instagram, on difon receptes i continguts relacionats amb una alimentació saludable i un estil de vida actiu.
L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, ha destacat la seua trajectòria i els valors que representa. “En un món que necessita referents, figures com Roberto Bosquet són molt necessàries. És un exemple d’esforç, constància i superació, d’una persona que ha lluitat per la seua passió i ha aconseguit convertir-la en una trajectòria professional d’èxit sense perdre les seues arrels”, ha assenyalat.
Benlloch ha posat especialment en valor la seua aposta per una cuina saludable i accessible. “A Vila-real, Ciutat de la Salut i de l’Esport, és fonamental comptar amb referents que ens ajuden a transmetre hàbits saludables i ens demostren que menjar bé, gaudir de la cuina i cuidar-nos poden anar de la mà”, ha afegit.
Roberto Bosquet, nascut a Vila-real el 1985, és cuiner, bomber i triatleta. La seua afició per la cuina va començar mentre es preparava per a les oposicions de bomber, buscant una alimentació que li permetera millorar el seu rendiment físic sense renunciar al sabor. Amb el temps, aquella afició es va convertir en una professió basada en la cuina amb aliments reals, receptes saludables i propostes senzilles i accessibles.
La seua trajectòria inclou participacions en programes de televisió, diversos llibres de cuina, la formació a Le Cordon Bleu Madrid i la participació en projectes gastronòmics com Naked & Sated. També ha mantingut una destacada vessant solidària, amb implicació en diferents causes socials i iniciatives d’ajuda, entre elles les relacionades amb l’emergència provocada per la DANA.
Per la seua part, Roberto Bosquet ha agraït l’Ajuntament la confiança i el nomenament i ha assegurat que “és un orgull enorme ser el pregoner de les festes de la meua ciutat”. “Vila-real és casa meua i poder representar la ciutat en un moment tan especial, en què les famílies, els amics i tota la ciutadania es reuneixen per celebrar les festes, és una responsabilitat que assumisc amb molta il·lusió i estima”, ha afegit.
Amb aquest nomenament, Vila-real vol reconéixer una trajectòria marcada per l’esforç, la passió, la salut, l’esport i la solidaritat, i donar protagonisme com a pregoner a una figura que, des de Vila-real, ha aconseguit fer arribar el seu missatge i la seua manera d’entendre la cuina a milions de persones.



