- En les restes es pot llegir el missatge ‘Renaixem’, utilitzat en la Crida del 22 de febrer
- La jornada d’ahir també va comptar amb la presència de la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant
L’Ajuntament de Cullera ha entregat a les comissions falleres del municipi restes vegetals que la DANA del 29 d’octubre va arrossegar a les platges per a cremar-les en la Nit de la Cremà.
Durant la vesprada d’ahir, els regidors Víctor López i Javier Cerveró van repartir a les comissions falleres dos sacs amb restes arreplegades en el litoral de Cullera. Un per al monument gran i un altre per a l’infantil.
En la tela que subjecta el material vegetal es pot llegir el missatge ‘Renaixem’. Aquest lema es va utilitzar en la Crida, celebrada el 22 de febrer, en la qual es va transmetre un missatge d’esperança, força i unió per a les poblacions afectades i les víctimes de la DANA.
Va ser en la Crida quan l’alcalde, Jordi Mayor, va anunciar la iniciativa perquè les falles de Cullera cremaren amb els seus monuments restes vegetals que van arribar a les platges durant la DANA. «D’allò que es crema, es passa pàgina», va explicar als assistents el primer edil.
A aquesta proposta s’han sumat les 16 falles de Cullera. El procés de lliurament i de participació s’ha realitzat amb la col·laboració entre l’Ajuntament, la Junta Local Fallera i els representants de les comissions.
Les restes entregades estaran presents en les comissions durant els dies grans de la festa i, en la Nit de la Cremà, es col·locaran dins dels monuments per a ser cremats.
Visita de la ministra Diana Morant
Les falles de Cullera van comptar ahir amb la presència de la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, i de l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor.
La visita, que va incloure un passeig pels carrers del municipi, va començar en el monument del Raval de Sant Agustí i va seguir fins a l’emplaçament de Sant Antoni de la Mar, on es van sumar a sopar amb la resta de fallers i falleres. A més, durant el recorregut, Morant i Major van passar per la localització de Plaça Espanya, Passeig-Mercat, La Bega i Taüt.