L’edició 23 de la Mostra comptarà amb sis representacions, l’actuació de la monologuista Pepa Cases i retrà homenatge a l’actor de Cullera Juanfran Sáez Núñez.
La ciutat ja està preparada per a alçar el teló de la XXIII edició de la Mostra de Teatre «Cullera a Escena», una cita que tornarà a convertir les arts escèniques en protagonistes de les vesprades de tardor a Cullera.
El Saló d’Actes de la Casa de la Cultura serà l’escenari de la present edició que es desenvoluparà els diumenges, del 20 de setembre al 15 de novembre, a les 19 hores.
Després de rebre més de 70 propostes de companyies i grups teatrals, la Mostra ha seleccionat sis obres per a aquesta edició: ‘Ja en tinc 30’, a càrrec de la companyia Àgora Grup de Teatre; ‘Que 20 años no es nada’, de Stres de Quatre; ‘ODIseo o lo que SEA’, de Impremta Teatre; ‘Seis, el musical’, de la companyia A.C. Musicales 3C; ‘La llegenda de Sleepy Hollow’, de L’Últim Toc Teatre Solidari; i ‘Destellos en la oscuridad’, de Suc de Teatre – La Tarumba.
La programació reuneix propostes de diferents gèneres i registres, des de la comèdia i el musical fins a relats de misteri, amb obres que aborden temes universals com el pas a l’edat adulta, les relacions personals, la identitat, la superació o la memòria. Una diversitat temàtica i escènica que permetrà al públic gaudir de sis propostes diferents i conéixer el treball de companyies procedents de l’àmbit amateur i professional de les arts escèniques.
La regidora de Cultura de l’Ajuntament de Cullera, Sílvia Roca, ha posat el focus en la capacitat de la Mostra per a acostar el teatre a públics diversos i mantindre viva la programació cultural de la ciutat. En aquest sentit, ha assenyalat que «cada edició de ‘Cullera a Escena’ ens permet descobrir noves mirades i maneres d’entendre les arts escèniques, i això és precisament el que fa que aquesta Mostra continue creixent any rere any». Roca també ha posat en valor el treball d’actors i actrius amateurs, i ha animat a la ciutadania a «reservar algunes d’aquestes vesprades de tardor per a gaudir de propostes diferents al costat de les companyies participants i fer de la Casa de la Cultura un punt de trobada per als qui gaudeixen de les arts escèniques».
Totes les representacions tindran lloc a les 19:00 hores en el Saló d’Actes de la Casa de la Cultura. Les entrades ja es poden aconseguir a un preu de 5 euros en la web agendacullera.com i en la pròpia Casa de la Cultura
Lliurament de premis i homenatge a Juanfran Sáez Núñez
La XXIII Mostra de Teatre ‘Cullera a Escena’ conclourà el 15 de novembre, a les 19.00 hores, amb la gala de clausura en la qual es farà lliurament dels reconeixements a la millor obra, escenografia, actriu, actor, actriu i actor de repartiment, direcció, i el premi del públic.
La jornada comptarà a més amb l’actuació de la humorista i monologuista Pepa Cases i amb un homenatge a l’actor de Cullera, Juanfran Sáez Núñez, la trajectòria i la vinculació del qual amb les arts escèniques seran reconegudes durant l’acte.
Programació i sinopsi de les obres participants

* ‘Ja en tinc 30’, de Àgora Grup de Teatre (20 de setembre, 19:00 hores)
Andreu compleix 30 anys i no està per a festes. Ell està en crisi. Però no és la crisi dels trenta, no. Andreu no creu en aquestes coses. Ell està angoixat perquè la gent que li envolta s’ha obstinat a canviar-li la vida. S’han tornat tots bojos…? Andreu sap escoltar. Però a ell, qui li escolta?
* ‘Que 20 años no es nada’, de Stres de Quatre (27 de setembre, 19:00 hores)
És un espectacle de celebració dels 20 anys de la Companyia en la qual torna a les seues arrels més aplaudides: la comèdia intel·ligent i el ritme musical. Una festa teatral on l’humor és el plat fort i la música és el fil conductor. Un muntatge enèrgic i nostàlgic que convida al públic a reviure els moments més hilarants de la trajectòria de Stres de Quatre.
* ‘ODIseo o lo que SEA’, de Impremta Teatre (4 d’octubre, 19:00 hores)
‘ODIseo o lo que SEA’ ofereix una mirada divertida i desenfadada a l’Odissea d’Homer, seguint el viatge d’Odisseu de retorn a Ítaca després de la guerra de Troia. A través de les seues aventures, monstres i divinitats, l’obra explora també qüestions sobre la identitat i qui som, tot això des de l’humor i amb una posada en escena plena d’ironia.
* ‘Seis, el musical’, de A.C. Musicales 3C (11 d’octubre, 19:00 hores)
Comèdia musical que recupera a les sis esposes d’Enric VIII per a contar les seues històries des d’una mirada contemporània, divertida i plena de ritme. A ritme de pop-rock, competeixen per demostrar qui va tindre el pitjor matrimoni amb el rei. Una divertida lliçó d’història que reivindica a aquestes dones més enllà del seu paper com a esposes.
* ‘La llegenda de Sleepy Hollow’, de L’Últim Toc Teatre Solidari (18 d’octubre, 19:00 hores)
En un poble peculiar i tancat, la tranquil·litat es veu alterada per una presència inquietant: el genet sense cap. Entre supersticions i silencis, la comunitat viu atrapada en un clima d’ombra i desconfiança. L’arribada de Ichabod Crane, un nou mestre de pensament lògic i racional, qüestionarà les creences i supersticions que han governat el poble durant generacions. La seua mirada escèptica xocarà amb allò que semblava inqüestionable.
* ‘Destellos en la oscuridad’, de Suc de Teatre-La Tarumba (1 de novembre, 19:00 hores)
Recupera la figura de Leoncio Badía, el ‘enterrador de Paterna’, qui durant els primers anys de la postguerra va ajudar nombroses famílies a acomiadar-se dels seus sers estimats afusellats, arribant a arriscar la seua pròpia vida per a facilitar la seua identificació. Un drama intens sobre la memòria, la humanitat i les ferides del passat que ens convida a reflexionar sobre el nostre present.



