El servici gratuït, desenvolupat de l’1 al 7 de setembre, ha beneficiat vora 100 famílies i ha ampliat les places inicials per a donar resposta a totes les sol·licituds.
La nova Ludoteca Vacacional de setembre impulsada per l’Ajuntament d’Algemesí ha finalitzat amb èxit després d’una primera edició en què quasi 100 famílies han pogut beneficiar-se d’este nou recurs gratuït de conciliació. La iniciativa, desenvolupada de l’1 al 7 de setembre, naix amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats de les famílies durant la primera setmana del mes, un període en què bona part dels progenitors ja han représ la seua activitat laboral mentre els centres educatius encara no havien iniciat el curs.
Precisament, una de les principals característiques d’esta nova proposta ha sigut el seu enfocament específic en la conciliació familiar i laboral. A diferència d’altres activitats dirigides a la població infantil, els criteris de baremació han prioritzat les unitats familiars en què els progenitors es troben en situació laboral activa, així com aquelles que tenen persones dependents al seu càrrec.
La resposta de les famílies ha superat les places previstes inicialment. Davant l’existència d’una llista d’espera, l’Ajuntament va decidir ampliar el nombre de places amb l’objectiu d’atendre el màxim nombre possible de sol·licituds. Finalment, totes les persones inscrites han pogut accedir al servici, que ha arribat a beneficiar quasi un centenar de famílies algemesinenques.
La Ludoteca Vacacional ha estat dirigida a xiquetes i xiquets empadronats a Algemesí i nascuts entre 2014 i 2022, que durant ixa setmana han disposat d’un espai on jugar, divertir-se i participar en diferents activitats, al mateix temps que descobrien i coneixien millor Algemesí.
La regidora de Benestar Social, Família, Inclusió i igualtat d’Oportunitats, Quini Giner, ha destacat que esta nova iniciativa «naix pensant sobretot en les famílies que necessiten compatibilitzar el treball amb l’atenció dels seus fills durant uns dies especialment complicats per a la conciliació. La resposta ha sigut molt positiva i, gràcies a l’ampliació de places, hem pogut donar cabuda a totes les persones inscrites».
Per la seua part, l’alcalde d’Algemesí, José Javier Sanchis, ha remarcat també que facilitar la conciliació «significa posar recursos a disposició de les famílies quan realment els necessiten. Al mateix temps, els més menuts han tingut un espai per a jugar, divertir-se i continuar descobrint la seua ciutat abans de començar el nou curs».
La iniciativa ha sigut cofinançada per la Generalitat Valenciana i el Ministeri d’Igualtat i s’incorpora a les mesures impulsades per l’Ajuntament d’Algemesí per a facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral.



