Consulta la programació completa de les Festes Patronals que es celebren del 16 al 18 de gener 

Canals (La Costera), ja esta preparada per a viure les seues Festes Patronals en honor a Sant Antoni Abat 2026. 

Este municipi crema una de les fogueres més grans del món amb 18 metres d´altura i 14 de diàmetre. El resultat son les prop 80 tones de llenya que aporten els veïns per a la seua elaboració. Unes festes que son d´Interés Turístic Nacional.

A continuació vos mostrem la programació festiva, com la cavalcada de carrosses, concerts, misses o processons. Les festes es celebren del 16 al 18 de gener, una programació que va començar el 29 de novembre amb el nomenament en Ple extraordinari de Bandera, Cuiros, Festers, Festeres de Gràcia i Corts d´Honor de les Festes Patronals.

Programa Festes Patronals de Canals 2026

Dilluns 8 de desembre

00h Acte de l´entrada de la primera soca de la Foguera. – Plaça Major

Divendres 19 de desembre

20h Presentació del llibre de les Festes Patronals 2026 a càrrec de Fernando Giménez. – Centre Cultural Papa Calixte III

Dijous 1 de gener 

16:30h Acte inici de la plantà del primer pi de la foguera. – Plaça Major

Dilluns 5 de gener

18h Entrada a Torre – Cerdà de la Cavalcada de Reis

18h Entrada a Aiacor de la Cavalcada de Reis

19h Entrada a Canals de la Cavalcada de Reis per l´Avinguda de Jaume I
Tot seguit, a la Pl. del Pont del Riu, lliurament de regals per part dels Reis Mags als xiquets presents.

Dimarts 6 de gener

12h Al Pavelló Ricardo Tormo, acte de presentació de la Festera de Gràcia Infantil del 2026, xiqueta, Marina García Durà. Mantenidora: Amparo Durà Esteller.

Tot seguit, a la sala d´Exposicions de la Casa de la Cultura Ca Don José. Inauguració de l´exposició del XLIV Premi Nacional de Fotografía «Vila de Canals».

Divendres 9 de gener

Vesprada: Fira artesanal. – Casc antic

Dissabte 10 de gener

Matí-vesprada: Fira Artesanal – Casc antic

10h XXII Trobada de Boixets – Pavelló Ricardo Tormo

20h Acte de presentació de la Festera de Gràcia 2025, Srta. Susana Miñarro Llaudes. Mantenidora: Mariní Vila Ballester

Diumenge 11 de gener

Matí-vesprada: Fira Artesanal – Casc antic

10:30h Missa en sufragi dels festers difunts i per les intencions dels festers vius.

13:30h Dinar de germanor de festers i festeres d´anteriors Festes Patronals de Sant Antoni Abat – Pavelló Ricardo Tormo.

18h Recepció de les Bandes de Música participants en el 54 Festival de bandes de música de Sant Antoni Abat – Avinguda de Vicente Ferri

18:30h 54 Festival de Bandes de Música de Sant Antoni Abat.

  • Societat Lírica i Musical de Benissa
  • Associació Musical Canalense

Dimecres 14 de gener

20h XV Jornades Santantonianes – Església Parroquial
Entre sendes i fogueres: el vestuari del segle XVIII en els orígens de les festes de Sant Antoni Abat a Canals. | Sra. Mª Luisa Llorens Fuster – Bibliotecària del Col·legi de l’Art Major de la Seda.

Dijous 15 de gener

20h XV Jornades Santantonianes – Esglèsia Parroquial

21h Benedicció de la Foguera pel Sr. Rector i lliurament als Festers. Tot seguit, sopar popular a tots els assistents a càrrec dels Festers. – Plaça Major

Divendres 16 de gener – Dia de la Foguera

09:30h Benedicció dels Parells infantils i cavalcada dels Festers infantils, anunciadora de les Festes Patronals

11h Salutació de benvinguda a les Festes per part de la Festera de Gràcia – Casa de la Vila
A continuació, lliurament al fester de la Bandera de Sant Antoni Abat i Primer Vitol
Seguidament, Ofrena en honor al Sant Patró

12h Missa de Gràcia – Església parroquial

17h Cavalcada de Carrosses – A l´Avinguda de Vicente Ferri

20:30h Solemnes Vespres – A l´Església parroquial

Cremà de la foguera 2025

21h Cremà de la Foguera en honor a Sant Antoni Abat – Plaça Major

23h Sopar de Gala de la nit de la Foguera al Pavelló Muncipal, amenitzada per Orquestra

Dissabte 17 de gener – Dia de Sant Antoni Abat

11h Missa Major en honor a Sant Antoni Abat

14h Mascletà en l´Avinguda de Jaume I, a càrrec de la Pirotècnia Tamarit

19:30h Missa prèvia a la processó – Esglèsia parroquial

20h Processó per l´itinerari de costum, en honor a Sant Antoni Abat

Diumenge 18 de gener – Dia dels Parells

10h Exida dels festers Cuiros i Bandera des de la plaça Major per tota la població que finalitzará amb les voltes al temple parroquial.

Tot seguit, Benedicció dels animals a la plaça Major

11:30h Esmorzar popular al Pavelló Ricardo Tormo

Al finalitzar les voltes, al Pavelló Ricardo Tormo, Dinar de cassoles

21h Castell de focs artificials a càrrec de la Pirotècnia Tamarit

Diumenge 25 de gener 

11:30h Recollida de la Bandera de Sant Antoni – A la casa del Bandera

12:15h Benedicció d´animals de tir i arrossegament i cavalleries – Plaça Major

Tot seguit, trasllat de la Bandera a la Casa de la Vila. Fi de les Festes Patronals 2026.

13h Presentació dels festers de Sant Antoni Abat 2027. Inici de les Festes Patronals de l´any 2027. – Casino Gran

Del 26 de gener a l´1 de febrer – Setmana de l´Arbre

Al llarg de la setmana es realitzaran activitats, xarrades, plantacions als centres educatius, associacions i per al públic en general.

Diumenge 1 de febrer

10:30h Festa de l´arbre – Jardí del Pont del Riu

12:30h Plantà d´arbres de Sant Antoni Abat – Pda. Tira del Rei.