Les Festes Patronals de Turís tindran lloc del 7 al 17 d´agost en honor als seus patrons,  la Mare de Déu dels Dolors Gloriosos i a Sant Francesc de Borja.

A continuació vos deixem amb la programació de festes i a més podrás descarregar-te en format pdf el llibret. 

Programa de les Festes Patronals 

Dissabte, 19 de juliol
23.00 h En la Plaça Vicent Ribes, solemne exaltació de la Regina de les Festes de 2025, Diana Vicente Palmero, i la seua Cort d’Honor. L’acte estarà presentat per Laura Hueso i Toni Jiménez. El mantenidor serà Rafael Vicente Palmero i actuarà com a fi de festa: “Homenaje a IL Divo”.

Dilluns, 21 de juliol
21.00 h Quarts de final del campionat de pàdel.

Dimecres, 23 de juliol
21.00 h Semifinals del campionat de pàdel.

Dijous, 24 de juliol
21.00 h Nit artística amb les exhibicions dels clubs de patinatge i gimnàstica rítmica en la pista de patinatge.

Dissabte, 26 de juliol
22.00 h En la Plaça Vicent Ribes, popular sopar de “quintes” i fi de festa amb l’orquestra “People”.

Dilluns, 28 de juliol
21.00 h Exhibició de taekwondo a càrrec del Club Deportivo Zafrilla i de boxa a càrrec dels monitors del gimnàs municipal.

Dimarts, 29 de juliol
21.00 h Tercer i quart lloc del campionat de pàdel.
22.00 h Final del campionat de pàdel.

Divendres, 1 d’agost
20.00 h Exhibició de frontó.
23.30 h Cant d’albaes que començarà a la porta de l’ajuntament passant per la Casa Museu i acabant a casa de la Regina de les Festes, Diana Vicente Palmero.

Dissabte, 2 d’agost
11.00 h Atraccions aquàtiques per als més xicotets en la Pl. Vicent Ribes.
20.00 h Es repartiran els ingredients per al concurs de paelles al costat del camp de futbol.
22.00 h Concurs de paelles a la porta del camp de futbol municipal. Com tots els anys, la cooperativa La Turisana obsequia als participants amb una fruita d’estiu i La Baronia amb una botella de sangria. Els participants podran menjar-se la paella en les taules disposades. Haurà premi a la millor camiseta.
A continuació “Trailer disc” amb els DJ’s Ismael Lora i Vicente Buitrón.

Dilluns, 4 d’agost
18.00 h Tradicional carrera popular. Tant els menors que no siguen locals com les categories superiors (siguen locals o no) hauran d’inscriure’s en la web cronorunner.com. Els dorsals per als majors es repartiran a partir de les 17.00 h a l’ajuntament. 
Les categories inferiors locals podran apuntar-se a l’ajuntament on arreplegaran el dorsal. Un any més comptem amb la valuosa col·laboració del Club Triesport. Les bases poden consultar-se en la pàgina web de l’Ajuntament.
Enguany disposarem d’un estand de difusió de Aspanion (Associació de Pares de Xiquets Oncològics) amb venda d’articles solidaris a benefici d’esta associació.

PREXUPETÍ (18.00 h)
Nascuts en 2023-2024
30 metres

XUPETÍ (A continuació)
Nascuts en 2020-2021-2022
60 metres des de la plaça de l’església fins a la plaça Vicent Ribes en recte.

PREBENJAMÍ (A continuació)
Nascuts en 2018-2019
300 metres. Una volta fins a l’antic bar “Cono” i a la cantonada cap a l’esquerra es torna pel carrer Metge Muñoz a meta.

BENJAMÍ (A continuació)
Nascuts en 2016-2017.
600 metres. Una volta i per la cantonada de la Placeta del Marqués tornar pel carrer Metge Muñoz.

ALEVÍ (A continuació)
Nascuts en 2014-2015
1000 metres. Una volta fins al celler i tornar pel carrer Metge Muñoz

INFANTIL (A continuació)
Nascuts en 2012-2013
1.600 metres. Dos voltes fins a la cantonada on estava Mapfre i tornar pel carrer Metge Muñoz.

JUVENIL- CADET (A continuació)
Nascuts en 2008-2011
2000 metres. Dos voltes fins al celler i tornar pel carrer Mèdic Muñoz.    

A les 19.30 h entrega de medalles a les categories infantils.

ABSOLUTA (20.00 h)
Nascuts en 2007 en avant, amb 18 anys complits el dia de la prova.
7.700 metres.

Lliurament de medalles a les categories absolutes i locals en acabar la prova o a les 21.00 h.

22.00 h Partit pel tercer i quart lloc del campionat de futbol sala i futbol sala júnior.

Dimarts, 5 d’agost
22.00 h Finals del 40é Campionat de Futbol Sala i 11é Campionat de Futbol Sala Júnior i partit d’exhibició de futbol sala femení. A continuació s’entregaran els trofeus d’estos campionats.

Dimecres, 6 d’agost
18.30 h I Trofeu de Bàsquet Festes de Turís entre el CB Turís i el CB Pobla de Vallbona
19.00 h Cercavila per a arreplegar a la Regina de les Festes i dirigir-se al Teatre Ideal per a inaugurar l’exposició dels alumnes del Centre Municipal de Formació de Persones Adultes. 
21.30 h III Sopar de Clubs Esportius en la Pl. Vicent Ribes i reconeixement clubs esportius.

Dijous, 7 d’agost, dia de “la dona turisana”
19.30 h Cercavila per a arreplegar a la Regina de les Festes amb el tradicional vestit de “tainera”. S’iniciarà a l’ajuntament i conclourà en La Mina, on s’inaugurarà la tradicional exposició a càrrec de l’artista local, Dolo Torrelles, i els seus alumnes. A continuació, la Regina i la seua Cort d’Honor ballaran La Taina.
Les exposicions estaran obertes fins al 17 d’agost en horari de 19.00 h a 21.00 h.
22.00 h Sopar benèfic contra el càncer en la Plaça Vicent Ribes amb una tómbola que sempre sorprén per la gran participació i la multitud de regals. A continuació, “saraus” i “bureus” a càrrec del grup de música folklòrica “Só de bassi”.

Divendres, 8 d’agost
18.30 h Passacarrer per a arreplegar a la Regina de les Festes i assistir a les 19.00 h a la missa en honor a la Nativitat de la nostra Senyora, titular de la parròquia. 
A continuació baixada de les imatges dels nostres patrons, Sant Francesc de Borja i la Mare de Déu dels Dolors Gloriosos.
23.15 h Passacarrer des de l’ajuntament fins a l’amfiteatre de La Mina. A continuació, a les 23.30 h, primer concert de festes a càrrec de la Coral Vicent Ribes i la banda jove de la Societat Musical Turisense.

Dissabte, 9 d’agost
11.00 h Atraccions aquàtiques per als més xicotets en la Pl. Vicent Ribes.
18.30 h Cercavila per a arreplegar a la Regina de les Festes i a les 19.00 h missa en honor al nostre patró, Sant Francesc de Borja. A continuació, a les 20.00 h processó de la seua imatge pels carrers de costum que finalitzarà amb la pujada a l’ermita.
23.30 h Les festeres es concentraran a la porta de l’ajuntament per a realitzar un pasacarrer acompanyades per la Societat Musical Turisense fins a l’amfiteatre de La Mina, on tindrà lloc el concert de festes que ens oferirà la nostra banda.
En finalitzar, en el conservatori, nit de festa amb “Tumbalea revolution”.

Diumenge, 10 d’agost 
10.30 h Cercavila per a arreplegar a la Regina de les Festes, Diana Vicente Palmero, i la seua Cort d’Honor per a assistir a les 12.00 h a la missa solemne en honor a la nostra patrona.
14.00 h Gran mascletà a càrrec de Pirotècnia Turís situada en la Pl. Vicent Ribes.
20.00 h Solemne processó de la Mare de Déu dels Dolors Gloriosos que finalitzarà en el temple parroquial on estarà la seua imatge fins a la celebració de la festa canònica al setembre. 
00.30 h Mascletà mixta a càrrec de Pirotècnia Turís en la zona del conservatori i a continuació, actuació de l’orquestra “Mónaco”.

Dilluns, 11 d’agost
19.00 h Els nostres veïns protagonitzen amb el seu enginy i humor la tradicional cavalcada de disfresses al llarg de l’Av. Corts Valencianes. Com ja és habitual el punt d’eixida serà la rotonda de la “Fontanella”.
23.30 h Espectacle “Sinfonía de estrellas” en l’amfiteatre de La Mina.

Dimarts, 12 d’agost
13.00 h Discomòbil en la zona del conservatori.
23.30 h “Resistiré, tributo al Duo Dinámico” en l’amfiteatre de La Mina

Dimecres, 13 d’agost 
13.00 h Discomòbil en la zona del conservatori.
00.00 h Musical “Aladdin” per a tota la família en la zona del conservatori.

Dijous, 14 d’agost 
13.00 h Discomòbil en la zona del conservatori.
00.00 h Musical “Gisela, la voz de Disney”, en la zona del conservatori.

Divendres, 15 d’agost
Durant tot el matí, i comptant amb l’activa participació de les festeres, tindrà lloc la tradicional recaptació solidària contra el càncer. Hi haurà una taula disposada en la Plaça Vicent Ribes i una altra en l’Av. Corts Valencianes al costat del Teatre Ideal.
13.00 h Discomòbil en la zona del conservatori
00.00 h Espectacle tribut a Mecano: “Descanso dominical” en la zona del conservatori.

Dissabte, 16 d’agost
13.00 h Discomòbil en la zona del conservatori
00.00 h “Las Vegas: el Musical” en la zona del conservatori.

Diumenge, 17 d’agost
13.00 h Discomòbil en la zona del conservatori
22.00 h Fi de festa.

Dimecres, 27 d’agost
20.00 h IX Trofeu Pepe “Mitgeta” en el camp de futbol municipal que enfrontarà el CD Turís contra el Racing Algemesí.

Setmana taurina

Dilluns, 11 d’agost
00.00 h Concurs d’anelles amb ramat de Rafa “El Salero” (Montserrat) per a les sis millors parelles del moment a càrrec de l’ACT Carrer Ample. A continuació bou embolat.

Dimarts, 12 d’agost
7.20 h Passacarrer de la corda amb la participació de la Regina de les Festes, Diana Vicente Palmero, i la seua Cort d’Honor, que portaran la corda i la badana acompanyades per les autoritats, membres de les associacions taurines del nostre poble i Societat Musical Turisense, des de la plaça de bous fins al final del carrer La Barra, on eixirà el bou.
A continuació, primer bou en corda de la setmana, de la ramaderia de Laura Parejo (Cabanes).
14.00 h Entrada de vaques amb ramat de Dani Machancoses (Picassent).
19.00 h Especial de vedelles per a la gent jove a càrrec de l’ajuntament amb ramat de Dani Sánchez (Turís).
23.30 h Concurs de bous amb la participació de les ramaderies Fernando Machancoses (Xest), Dani Machancoses i German Vidal (Cabanes) a càrrec de l’Ajuntament. A continuació bou embolat.

Dimecres, 13 d’agost 
7.30 h Bou en corda de El Salero, de Montserrat.
14.00 h Entrada de vaques amb ramat de Fernando Machancoses.
19.00 h Gran Prix organitzat per la Penya El Último.
23.30 h Ma a ma entre les ramaderies de El Salero i Dani Sánchez. A continuació bou embolat.

Dijous, 14 d’agost
7.30 h Bou en corda de La Espuela (Alcora).
14.00 h Entrada de vaques amb ramat de Dani Sánchez.
19.00 h Especial de vedelles per a la gent jove i concurs de disfresses a càrrec de l’ajuntament amb ramat de Dani Sánchez (Turís). Haurà un pernil per a la millor disfressa.
23.30 h Ma a ma entre les ramaderies de Germans Benavent (Quatretonda) i Dani Machancoses a càrrec de l’Ajuntament. A continuació bou embolat.

Divendres, 15 d’agost
7.30 h Bou en corda de Germans Benavent.
14.00 h Entrada de vaques amb ramat de Fernando Machancoses.
23.30 h  Organitzat per la penya El Último, concurs d’emboladors amb les millors colles del panorama nacional. Sis bous de la prestigiosa ramaderia de Fernando Machancoses per a les colles de Colmenar de Oreja (Madrid); Santa Pantaria, de La Almunia de Doña Godina (Saragossa); Murbiter, de Sagunt; Los Bandoleros (Teruel); Ferratge de Jesús Pobre, d’Alacant; i Juanot, de Turís. Després bou embolat.

Dissabte, 16 d’agost
7.30 h Bou en corda de David Alfaro (Xest) 
14.00 h Entrada de vaques amb ramat de El Salero.
23.30 h Especial de Fernando Machancoses a càrrec de l’ajuntament. A continuació bou embolat.

Diumenge, 17 d’agost
7.30 h Bou en corda de La Paloma (Xaló). 
14.00 h  Entrada de vaques amb ramat de Dani Sánchez.
19.00 h  Especial de La Paloma, a càrrec de l’Ajuntament. A continuació bou embolat.