Xeraco celebra des del dissabte 2 al dijous 7 d´agost les seues festes patronals. En elles es combinen les celebracions religioses més importants, ja que les festes estan dedicades als patrons del municipi, amb activitats de qualsevol tipus: musicals, esportives, culturals, pirotècniques… i en les que tot el poble ix al carrer per a participar en elles.
Programa Festes Patronals 2025
Dissabte 2 d´agost
09 a 13h Portes obertes d´aire comprimit al Pavelló.
11:30h Gimcana vespinera i pas de cinta en anella a càrrec de l´associació dels vespinos de Xeraco. – Av. Comunitat Valenciana
13h Revoltes de campanes anunciant oficialment les festes patronals.
14h Gran mascletà manual a càrrec de la Comissió dels Festers, amb un espectacle intens i tradicional a la Plaça Generalitat.
18h Recollida de la Regina de les Festes 2025, la seua Cort d´Honor i les autoritats municipals. La comitiva, encapçalada per dolçaina i tabal, recorrerà els carrers del poble en un passacarrer solemne amb albades als domicilis de les protagonistes.
22h Presentació oficial de la Regina i la seua Cort d´Honor a l´escenari central. L´acte carregat d´emotivitat, inclourà parlaments i reconeixements i serà amenitzat amb música en directe.
En acabar, Gran Revetla amb l´orquestraa Gravity.
Diumenge 3 d´agost – Sant Cristòfol
09 a 13h Exhibició de tir amb aire comprimit al Pavelló.
09:30h Exposició de vespinos antics i clàssics al llarg de l´avinguda.
12h Passacarrer d´honor amb la Regina, la Cort d´Honor i la corporació municipal, acompanyats per la Banda Musical de Xeraco.
12:30h Missa solemne en honor a Sant Cristòfol. En acabar la missa, Benedicció de vehicles a la Avgda. Comunitat Valenciana.
14h Mascletà a càrrec de la Pirotècnia Crespo – Polideportiu
20:30h Passacarrer de cloenda, participació de la Comissió de Festes, Cort d´Honor i Regina acompanyats de la Banda de Música UMX.
21:30h Processó solemne de Sant Cristòfol.
En acabar, Castell a càrrec de la Pirotècnia Turis, en la zona del poligon.
00:30h Gran revetla amb l´Orquestra Platino. En finalitzar, correfocs a càrrec de la Penya Foc Seguit.
Dilluns 4 d´agost – Sant Isidre
10:30h Taller de fanalets a càrrec dels majors del poble. Pl. Generalitat.
12h Visita institucional als majors amb entrega de detalls commemoratius.
12:30h Missa solemne dedicada a Sant Isidre.
11:30 a 13:30h i de 18 a 20h Tobogan aquatic per a tots els públics – carrer Sant Isidre.
14h Mascletà a càrrec de la Pirotècnia Crespo, al poliesportiu.
17h Final de pilota valenciana en el trinquet.
18h Cavalcada infantil de disfresses, eixida desde la Pl. Generalitat, amb berenar per a tots els xiquets participants.
20:30h Passacarrer de cloenda, participació de la Comissió de festes, Cort d´Honor i Regina acompanyats de la Banda de Música UMX.
21:30h Processó de Sant Isidre.
00h Cavalcada nocturna de disfresses amb eixida des del Poligon.
00:30h Discomòbil amb el grup Space Elephants.
Dimarts 5 d´agost – L´Encarnació
08:30h Despertà i passacarrer general pels carrers del poble.
12:30h Missa solemne dedidaca a la Mare de Déu de l´Encarnació.
14h Mascletà a càrrec de la Pirotècnia del Mediterráneo al poliesportiu.
18h Encierro de bous unflables per l´Avinguda Comunitat Valenciana.
18 a 21h Inflables d´aigua a la piscina.
20:30h Passacarrer de cloenda, participació de la Comissió de festes, Cort d´Honor i Regina acompanyats de la Banda de Música UMX.
21:30h Processó solemne de la Mare de Déu de l´Encarnació.
En acabar, castell de focs artificials a càrrec de la Pirotècnia Turis en la zona del Polígon
00:30h Gran revetla amb l´Orquestra Mónaco.
Dimecres 6 d´agost – Crist de l´Agonia
7:30 a 10:30h Esmorzar popular al bar L´Estació.
11 a 14 i de 17 a 19h Gran parc infantil a la Plaça Generalitat.
11:30h Enramada de murta i passacarrer pel centre històric.
12:30h Missa solemne en honor al Crist.
14h Traca quilomètrica i mascletada a càrrec de la Pirotecnia del Mediterráneo.
20:30h Passacarrer de cloenda, participació de la Comissió de festes, Cort d´Honor i Regina acompanyats de la Banda de Música UMX.
21:30h Processó del Crist.
En acabar, Castell de focs artificials a càrrec de la Pirotècnia Mediterráneo en la zona del poligon.
00:30h Revetla amb el grup musical La Pato.
Dijous 7 d´agost –
11 a 13h Es podrà recollir el pollastre la gent festera.
13h Paelles a la Plaça de la Generalitat.
23h Espectacle Fi de Festa. «Homenatge a Nino Bravo». Un concert en directe amb les millors veus de la música valenciana per acomiadar unes festes plenes d´emoció, tradició i germanor. – Pl. Generalitat.