Rambleta tanca la Mostra de Teatre Emergent amb l’obra «El gran sarau»

La companyia valenciana La In.Conscient Teatre estrena els dies 27 i 28 de novembre la seua primera producció, amb un col·loqui amb el públic després de la funció de divendres.

La companyia valenciana La In.Conscient Teatre, formada per Andrés Giner i Victoria Avinyó, presenta els dies 27 i 28 de novembre l’estrena absoluta de “El gran sarau”, la primera proposta escènica de la companyia. Una obra que posa sobre l’escenari el conflicte entre el progrés urbanístic, la protecció de la terra i la lluita ciutadana.

Una història sobre terra, especulació i resistència

“El gran sarau” parteix de la història de Júlia i Manel, dos antics companys de facultat que es retroben després de diversos anys sense contacte per treballar en un projecte de publicitat i màrqueting. El que sembla una oportunitat professional es converteix prompte en un conflicte quan descobreixen que darrere del projecte hi ha la transformació d’un espai d’horta protegit.

Amb el pretext del desenvolupament i la modernitat, el projecte urbanístic amaga interessos especulatius i planteja preguntes sobre l’accés a l’habitatge, la sostenibilitat i la destrucció del territori.

Una companyia valenciana que aposta per un teatre compromés

La In.Conscient Teatre naix de la trobada artística d’Andrés Giner i Victoria Avinyó, dos creadors amb trajectòries vinculades al món de la interpretació, l’escriptura i la creació escènica.

Victoria Avinyó compta amb una trajectòria destacada dins del panorama artístic valencià. Ha desenvolupat la seua carrera com a intèrpret, escriptora i directora, en projectes audiovisuals com “7 minuts al paradís” o l’adaptació cinematogràfica de la novel·la “La memoria del alambre”, (La cazadora roja) amb Yolanda García Serrano. Entre els seus treballs teatrals destaca “Pinky Promise”, obra de la qual és coescriptora i directora i que va estar nominada a millor obra dramàtica als premis de la Crítica Valenciana en 2025.

Andrés Giner, actor, filòleg i investigador, ha desenvolupat també una trajectòria vinculada al teatre, participant en muntatges i projectes escènics com “Carícies”, “Més terrible que la bomba de Hiroshima” o “Pinky Promise”.

Amb La In.Conscient Teatre, tots dos creadors comparteixen una mirada sobre l’escena com a espai de reflexió i qüestionament de la realitat.

El divendres 27 de novembre, després de la representació, el públic podrà participar en un col·loqui amb l’equip de la proposta, una oportunitat per aprofundir en els temes plantejats per l’obra i compartir reflexions al voltant del territori, l’especulació i el model de ciutat.

Rambleta tanca així la Mostra de Teatre Emergent de l’Acadèmia d’Espectadors amb una proposta valenciana, crítica i compromesa, que utilitza la sàtira per parlar d’un problema que va molt més enllà de l’escenari.

Deja una respuesta