Carcaixent és la localitat triada en esta ocasió, per a facilitar la mobilitat de més agremiats amb tallers fora de la ciutat de València
Per primera vegada en la història del Gremi Artesà d’Artistes Fallers de València es celebra una assemblea fora de Ciutat Fallera. La localitat escollida per a la cita és Carcaixent, en la Ribera Alta, i té lloc esta vesprada en la seu de la comissió Pes de la Fulla. La finalitat d’esta iniciativa és apropar als agremiats les reunions i facilitar-los la mobilitat de molts d’ells, que tenen tallers fora de la ciutat de València.
Tal com ha explicat el Mestre Major del gremi, Vicente Julián García, “esta es la primera de moltes assemblees que vindran, ja que establirem al calendari una mena de ruta per diverses comarques per tal de garantir la participació dels artistes agremiats que estan repartits per tota la província”. De fet, ja ha avançat que la següent localitat en acollir una assemblea, la primera de 2026, que tindrà lloc en el mes de febrer, serà Sagunt.
“La directiva espera que la iniciativa tinga una gran acollida per part dels agremiats i les agremiades, ja que és fruit de l’escolta i l’estudi de les diferents realitats i sensibilitats dels professionals que componem la institució”, ha afegit García.