Consulta la programació completa. 

Gavarda se prepara per a viure un dels caps de setmana més esperats de l’any amb la celebració de les festes en honor a Sant Antoni, una cita profundament arrelada en la identitat del municipi i que, una vegada més, convertix els carrers en punt de trobada, convivència i tradició compartida.

Les festes arranquen esta mateixa nit en la plaça de l’Ajuntament amb el tradicional sopar de coques de cansalada, un acte popular que dona el tret d’eixida a un programa pensat per a tots els públics. Després del sopar, els veïns culminaran el muntatge de la foguera, al ritme de la macrodiscomòbil KAMPAL, omplint el centre del municipi de música i ambient festiu.

L’alcalde de Gavarda, Vicent Mompó, ha volgut posar en valor l’esforç col·lectiu que fa possible la celebració: “Sant Antoni no és només una festa, és una expressió del que som com a poble. Darrere de cada acte hi ha moltes hores de treball i compromís per part dels Tonis, que són l’ànima d’estes festes i un exemple de com la tradició se manté viva gràcies a la implicació de la gent”.

Mompó ha subratllat també la importància de la participació ciutadana i l’impacte positiu de les festes en el municipi: “Animem a veïns i visitants a participar en els actes programats i a fer costat al comerç i l’hostaleria local, que durant estos dies contribuïxen a generar activitat i dinamisme a Gavarda”.

Sant Antoni convertix l’espai públic en un lloc de trobada real. Durant estos dies, les places i els carrers tornen a complir la seua funció essencial: reunir generacions distintes al voltant d’una mateixa tradició, reforçant vincles i fent poble”, sentència Mompó.

Programa de les Festes de Sant Antoni 2026

Divendres 16 de gener

13h Inici de la festa amb una mascletà

21:30h Agafem forces sopant tots junts coques de cansalada a l´Ajuntament

00h Tradicional vestida de la foguera acompanyats de discomòbil per amenitzar la nit

Dissabte 17 de gener

08h Despertà

12h Gran Cagà del Burro en la plaça de l´Ajuntament

16h Gran partida de pilota al nostre carrer

16:30h Cavalcada per als més xicotets, començarà en la redona de la Paloma, passarà per el recorregut habitual.

19:30h Encesa de la foguera del nucli històric

20h Encesa de la foguera del Barri

20:30h Benedicció i encesa de la foguera a l´Ajuntament, acompanyats de la colla de dolçainers i tabaleters la Barra Parda

21:30h Repartirem carn i soparem tots junts a la vora de la foguera

00h Començament de l´Orquestra Mónaco

Diumenge 18 de gener

11:30h Recollida dels festers acompanyats per la nostra Unió Musical de Gavarda

12:30h Solemne Missa en honor a Sant Antoni Abad. En acabar, els festers repartirem els panets beneïts

14h Vi d´honor a la plaça de l´Ajuntament. En acabar, mascletà.

15h Parc infantil a la plaça de l´Ajuntament

18h Tradicional benedicció dels animals a la plaça de l´Església

19:30h Processó en llaor a Sant Antoni Abad per acabar les festes i al finalitzar una entrà de processó.